Kyseessä on origineeli Hämeenlinnan (tai Riihimäen en muista enää) ruumari.
Suora kutonen (3.2) ja 3-vaihteinen manuaali rattikarahkalla oli alumperin
voimakonepakettina! Rumpujarrut joka nurkassa, eikä tehostinta! Ei
myöskään mitään turhia ohjaustehostimia!! Alunperin kaikkein "tyhjin"
malli, koska pyyhkijässäkään ei ole ollu kuin 2 nopeutta. Ainoa niinsanottu "herkku", mikä autossa on alunperin ollut, on takaluukun ikkuna
sähkötoimisena. Tosin sekin on poistettu vastaavan farkku-Buickin luukun
tieltä, koska se sopii auton henkeen paremmin (ja orkkis on tietysti ollut
umpimätä). Alunperin sohvapenkki edessä, nykyään kuppipenkit ja takana
alkuperäinen "linkku/kääntöpenkki, joka on verhoiltu uudelleen mustaksi!
Auto on palvelusvuosien jälkeen ollut jossain, jonka jälkeen
harrastajat "on tehny" sitä jonkinlaisella menestyksellä (eli hitsttu
ihan v***sti ja joskus joku "kylkipusu" on oikaistu b-pilarin
kohdalta)... Auto on käyty läpi jotakuinkin
kaikkialta. Runko, kori, sisusta, ikkunat (uusi tuulilasi, mustat pleksit
takasivuikkunoiksi) ja kaikki turha pois. Ja vielä jotkut takavalot,
joista tarina kertoo, että ne olis vanhoista VR:n tasoristeyssulkupuomeista??
Ne olis kyllä tarkoitus vaihtaa alkuperäisiin (ja mun mielestä hienompiin).
Autoahan on alunperin rakenneettu kilvanajoa silmälläpitäen, koska
mulle tullessaan verhoilua ei ollu kuin penkit ja kojetaulun päälinen.
Kojetaulun päälinenkin oli edellisen omistajan jäljiltä, jos oikein
muistan (ostin auton 6,5 vuotta sitten Salosta). Takaluukussa on
iskarin päissä lattiassa luukut, mitkä kielii että paikallaan on ollut jonkin sortin
"säädettävät" iskarit ja akku on siirretty entiseen
varapyörän paikkaan. Kaikki sähköt uusittu nätillä punaisella
johdolla (on sentään merkattu numeroin)... Jossain 1994-97
aikakortilla mun muistaakseen oli ajettu joku 14,2 varttimailiaika (jos oikein
muistan?), jonka jälkeen auto oli V8 makasiinissa myynnissä, mistä
minua edeltävä omistaja sen sit bongas...
Kuvat ja teksti: mke77
|