26.5.2008
Auto on rekisteröity ruumisautoksi 30.10.1990 ja se toimi oriveteläisen hautaustoimiston
palveluksessa kesään 2002, jonka jälkeen hautaustoimiston omistaja rekisteröi auton
8 henkilön henkilöautoksi. Hän myi auton noin vuotta myöhemmin Heinolaan, josta
vaimoni Birgit osti sen 1.9.2005. Auto on kertaalleen edellisen omistajan toimesta
maalattu. Maalarilla on selvästi ollut homma hallussa, vielä, kun olisi ollut
pölytön maalaustila.
Autoon tehtiin syksyllä 2005 täydellinen ruosteenestokäsittely ja Eero Kumanto
taiteili konepeltiin, "keulapalaan", etulokasuojiin ja takaoveen hienot pinstripet.
Valkosivurenkaat ja kiiltävät vanteet oli myös pakko saada.
Auto on toiminut meillä ympärivuotisena käyttöautona, mutta tulevaisuudessa olisi
tarkoitus jättää se pelkästään kesäkäyttöön. Viime vuoden syyslomareissussa takakylki sai pari ikävää naarmua ja onpa siihen
muutama ruostekukkakin paikkansa löytänyt. Jossain vaiheessa olisi takoitus ainakin
osittain laittaa maalaus uusiksi. Suunnitelmissa olisi lisää straippeja,
liekkimaalausta ym. mukavaa, mutta tilinsaldoa katsellessa ne saa nyt toistaiseksi
odottaa tulemistaan, kun itsellä ei ole paikkaa eikä taitoa niitä tehdä. Vaikka
monesta paikasta olen lukenut/kuullut turhanpäiväisistä saastelaitteista,
kattotelineestä ja äänenvaimentimesta, niin tästä yksilöstä ne löytyy ja tulee
löytymään vielä tulevaisuudessakin.
31.8.2010
Kevättalvesta 2009 auton helmalistat poistettiin ja kylkien kolhut sekä listojen alle pesiytyneet korroosiovauriot korjattiin. Chevrolet sai myös kylkiinsä uuden kiiltävänmustan maalin.
Saman vuoden keväällä madallettiin alustaa Belltechin 2" madaltavilla olka-akseleilla ja lyhyemmillä takajousilla. Etujouset ja iskunvaimentimet uusittiin myös.
Takajousitusta jykevöittämään hankittiin AirLift ilmapussit, jotka tätä kirjoitettaessa ovat vielä asentamatta.
Vanteiksi vaihtui alkuperäisen kokoiset Cragar Chrome Smoothie:t valkosivurenkailla ja Luottostraippari E. kumanto taiteili koukeroita lisää pilareihin, peileihin ja oviin.
Lisäksi ostin Ameriikasta billet-etusäleikön ja Hämeenlinnasta ketjuratin piristämään ulkonäköä.
Iskunvaimennusta täytyy parannella ja koko auto ylimaalata jossain vaiheessa, mutta siitä lisää sitten joskus. Ehkä.
Kuva ja teksti: Make
|