Tuo mun rakennelmahan on ollut mulla yli kaksikymmentä vuotta. Tosin myin
sen reilu kymmenen vuotta sitten projektina Lappeenrantaan kaverille, joka
sai hieman purettua yms. Hain sen 2013 kesänä takaisin ja syksyn aikana
rupesin sitten hitsailemaan. Hitsata sitä sit saikin. Ainoat rautaiset osat
jota ei hitsattu oli, etupuskuri ja lukkopellin kehikko.
Tämä on samainen auto joka aikoinaan tunnettiin Harem Racing käkkylänä, joka
ensin oli kullanvärisenä spray-liekeillä ja joka sit yx vappu maalattiin
keltaiseksi ja laitettiin siihen minttu-musta ruutuskallopit. Auto on
nähnyt laulamista ja se on 2 kertaa tällä saralla ollut veekasinkin
sivuilla.
Nyt kuitenkin aloin aluksi hitsailemaan ja ajatuksena oli laittaa se vain
liikennekuntoon, mutta sit niit visioita rupes puskemaan hämärän tallin
uumenissa. Aiemmin olin samaa teemaa suunnitellut omistamaani Kenworthiin,
mutta myin sen kuitenkin pois ennen kuin sain visioita toteutettua. Ideana
on ollut tehdä siitä Junkers Ju 88 -teemainen pommikone kuitenkaan tarkemmin
yksityiskohtia mukauttamatta. Samalla tuli idea muistaa tekemisellä Jk 254
koneen miehistöä joka tippui Liperissä järveen. Samainen kone on myöhemmin
nostettu järvestä ja siitä sulatetusta metallista on tehty amuletteja joita
on myyty ja tuotto on lahjoitettu sotaveteraaneille.
Keulille alkuun tulee 6.2 diesel joka on tarkoitus vaihtaa jossain
vaiheessa duramaxiin. Laatikkona pysyy edelleen th400. Autossa on
ilmajouset ja ohjaus tulee niin, että autoa voi kallistaa sivu
suunnassakin. Auto on rekisteröity kuorma-autoksi ja siellä on
istumapaikkoja 9. Istuimet on 3 rivissä. Auton ulkoiset pellit on käytetty
sinkki kylvyssä ja niitä ei ole käsitelty sen jälkeen millään.
Kuvat ja teksti: Sheikki
|